【世界最大のHRテクノロジーカンファレンス HR Technology Conference & Expo提携記事】 Vol.46 スティーブ・ボーズ:ゴールドマン・サックスの騒動で見えてきたHRテックの格差

Steve Boese | March 26, 2021
■ブライアン・シャーマン氏による、本記事のサマリ
プライベートと仕事の境界線が曖昧になりつつある中で、「ワーク・ライフ・バランス」と「身体の健康」を維持することは、長期的な持続可能性を保つ鍵となります。従業員が健康上の問題に直面してモチベーションを失う前に、人事部が問題を特定するために、HRテクノロジーをどのように活用すべきでしょうか。

Boese: The Goldman Sachs mess reveals gaps in HR tech

You likely have seen the recent news about a group of first-year associates at the investment bank Goldman Sachs that circulated a rogue employee pulse survey among themselves and then shared the (not-so-positive) results with management. Among the findings, these junior associates reported working an average of 98 hours per week since the beginning of the year and sleeping an average of only five hours per night. All survey respondents also stated that their work hours had hurt their relationships with family and friends.

Reaction to this news from one of the largest, most successful and well-known financial services companies in the world seemed to diverge to two extremes. On one side were those with little, if any, sympathy for the employees. After all, the arguments went, they are well-paid professionals (some reports show their average compensation at about $125,000 annually), and the company culture at Goldman Sachs—and most firms of its kind—is understood from the outset.

On the other side were those who were more sympathetic toward the staffers, noting that working nearly 100 hours per week is inhumane, sleeping only five hours per night is unhealthy and, when you consider the hours being worked, the compensation isn’t all that high. It amounts to about $51,000 a year based on the hourly equivalent rate applied to a standard 40-hour workweek. Still a decent salary, but certainly not excessive.

Regardless of your opinion on this specific situation, the story pushed work/life balance back to the front page once again.

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プロフィール

グラマシー エンゲージメント グループ株式会社 代表取締役 ブライアン シャーマン

米国ニューヨーク市人事コンサルティング会社にて日系企業(NY・LA)を対象に人事コンサルタントとして従事。その後米国住商情報システムにて人事総務部長に就任。在米日系企業が抱える人事の現場を内と外の視点で支える。来日後は株式会社ファーストリテイリングでのグローバル人事業務に参画。欧米露アジア拠点の人事マネジメント業務に従事。2010年グラマシーエングージメントグループ株式会社設立。現在は、日本企業の人事のグローバル化をサポートするコンサルタントとして活躍中。

米国ニューヨーク州出身、米国Williams College卒業
2007年にSHRM、Senior Professional Human Resources (SPHR)資格取得、早稲田大学トランスナショナルHRM研究所 招聘研究員