【世界最大のHRテクノロジーカンファレンス HR Technology Conference & Expo提携記事】 Vol.14 「従業員体験」を重要視すべき理由

By:Tom Starner | October 9, 2019
■ブライアン・シャーマン氏による、本記事のサマリ
人事担当者は、会社が顧客について考えるのと同じく、従業員のニーズや要望について考える必要がある。HRはエンプロイー・エクスペリエンスを向上させるツールをどのように活用できるのか。

This is why you have to take employee experience seriously

To drive change, HR must put EX in the driver’s seat.

One of the five key takeaways from the recently concluded HR Technology Conference & Expo in Las Vegas involved the employee experience. According to HR technology guru Josh Bersin, for example, vendors are focusing their attention on “employee-centric tools” that operate within Microsoft Outlook, Slack, Salesforce and other widely used workplace tools.

With that as context, and with unemployment remaining low and competition for talent rising, Mercer’s 2019 Global Talent Trends Study found that 97% of executives anticipate increased competition for talent, and more than half are worried about the time required to fill open positions. Additionally, turnover and low employee engagement are ongoing issues: Mercer’s survey finds that about one-third of employees satisfied with their employer are still considering leaving their jobs.

“Despite initiatives for their workforces—like new programs, better technology and efforts to improve engagement—companies are struggling to see the return on these investments,” says Mary Ann Sardone, partner and U.S. talent solutions leader at Mercer. “Recognizing that employees have the same wants, needs and desires as customers, companies are shifting their focus to addressing the full employee experience.”

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プロフィール

グラマシー エンゲージメント グループ株式会社 代表取締役 ブライアン シャーマン

米国ニューヨーク市人事コンサルティング会社にて日系企業(NY・LA)を対象に人事コンサルタントとして従事。その後米国住商情報システムにて人事総務部長に就任。在米日系企業が抱える人事の現場を内と外の視点で支える。来日後は株式会社ファーストリテイリングでのグローバル人事業務に参画。欧米露アジア拠点の人事マネジメント業務に従事。2010年グラマシーエングージメントグループ株式会社設立。現在は、日本企業の人事のグローバル化をサポートするコンサルタントとして活躍中。

米国ニューヨーク州出身、米国Williams College卒業
2007年にSHRM、Senior Professional Human Resources (SPHR)資格取得、早稲田大学トランスナショナルHRM研究所 招聘研究員