【世界最大のHRテクノロジーカンファレンス HR Technology Conference & Expo提携記事】 Vol.62 EX、カルチャー、イノベーション…。3/1~3/4開催「HR Tech Virtual Conference」注目の講演は?

Phil Albinus | January 7, 2022
■ブライアン・シャーマン氏による、本記事のサマリ
「2022 HR Tech Virtual Conference」の 基調講演では、「リテンション」、「企業文化」、「HRテクノロジー」などの問題に触れられました。優秀な人材を生み出すだけでなく、維持し続けるために、企業は何を学べばよいのでしょうか。

Insights into EX, culture and innovation top HR Tech Virtual agenda

As HR leaders and the employees they oversee enter the third year of a global pandemic, the stakes are high for every working professional today. Vaccine mandates, employee retention amid the Great Resignation and enhancing employee experience continue to challenge even the most seasoned HR veteran.

To address these issues and more, the theme of the 2022 HR Tech Virtual conference is Defining & Driving a Culture of Purpose—and the online event’s keynote speakers will deliver research and experience-based insights that can help HR leaders reach their goals. The free conference is set for March 1-4.

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The virtual event’s series of keynote presentations starts off with Josh Bersin, global industry analyst, dean of Josh Bersin Academy and HRE columnist, at 11 a.m. March 1 with a talk entitled “Change, Challenges and Opportunities: What’s Ahead for HR and the Technology Market.”

Along with an overview of the HR tech market, Bersin’s research-supported perspectives will spotlight HR priorities, upskilling, talent retention and the vital role that internal mobility can play in any organization.

“The huge increase in job openings (more than 10 million as of now) has led to a very difficult recruiting environment. The big fix for this is to radically improve internal mobility, development and career pathways for existing employees,” says Bersin. “We know from our research that the number one reason people leave companies is “lack of growth,” so internal mobility is a vital new way to keep employees engaged and improve retention.”

Bersin also plans to highlight an emerging class of employee—the deskless worker.

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プロフィール

グラマシー エンゲージメント グループ株式会社 代表取締役 ブライアン シャーマン

米国ニューヨーク市人事コンサルティング会社にて日系企業(NY・LA)を対象に人事コンサルタントとして従事。その後米国住商情報システムにて人事総務部長に就任。在米日系企業が抱える人事の現場を内と外の視点で支える。来日後は株式会社ファーストリテイリングでのグローバル人事業務に参画。欧米露アジア拠点の人事マネジメント業務に従事。2010年グラマシーエングージメントグループ株式会社設立。現在は、日本企業の人事のグローバル化をサポートするコンサルタントとして活躍中。

米国ニューヨーク州出身、米国Williams College卒業
2007年にSHRM、Senior Professional Human Resources (SPHR)資格取得、早稲田大学トランスナショナルHRM研究所 招聘研究員