【世界最大のHRテクノロジーカンファレンス HR Technology Conference & Expo提携記事】 Vol.41 HRテックインフルエンサー、ジャンヌ・マイスター氏に聞く

HRE and HR Tech Conference | February 3, 2021
■ブライアン・シャーマン氏による、本記事のサマリ
社員が在宅勤務をするようになった昨今、研修や開発だけでなく、ウェルビーイングを管理するためのツールを提供する動きも活発化しています。ウェルビーイングやメンタルヘルスの領域で利用が増えているソリューションやトレンドには、どのようなものがあるでしょうか?

Q&A with HR Tech Influencer: Jeanne Meister

The role of HR leaders has never been more important, as organizations struggle to keep up with near-daily changes to the world of work ushered in by the coronavirus pandemic and other global challenges, including the recent tumultuous presidential transition. With such a tall order for HR leaders, it’s beneficial to look to industry experts for their experience and guidance. Last year, HRE and the HR Tech Conference unveiled the second edition of the Top 100 HR Tech Influencers, comprised of HR, business and technology leaders whose insights are needed now more than ever.

Influencer Jeanne C. Meister, managing partner at Future Workplace LLC, expects to see tools for training, learning and wellbeing to take off this year as employers adjust to the changes in the workplace and the realization that workers’ families are part of the employee experience equation now. Meister recently spoke with HRE about these and other trends on the horizon.

HRE: What HR tech trend that was gaining steam before COVID-19 has been most disrupted? Why and what’s replacing it, if anything?

Meister: Companies are transforming their learning and development, from re-designing instructor-led training to virtual-instructor-led to using virtual reality to deliver immersive learning experiences from the comfort of an employee’s home. Two recent Future Workplace research studies reinforce this trend. First, The Organizational Impact of the Coronavirus in the Workplace, an online survey of 600 HR IT and real estate leaders, found 77% of these leaders are accelerating their investment in designing virtual learning and 74% are creating new learning for how to operate high performing virtual teams.

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プロフィール

グラマシー エンゲージメント グループ株式会社 代表取締役 ブライアン シャーマン

米国ニューヨーク市人事コンサルティング会社にて日系企業(NY・LA)を対象に人事コンサルタントとして従事。その後米国住商情報システムにて人事総務部長に就任。在米日系企業が抱える人事の現場を内と外の視点で支える。来日後は株式会社ファーストリテイリングでのグローバル人事業務に参画。欧米露アジア拠点の人事マネジメント業務に従事。2010年グラマシーエングージメントグループ株式会社設立。現在は、日本企業の人事のグローバル化をサポートするコンサルタントとして活躍中。

米国ニューヨーク州出身、米国Williams College卒業
2007年にSHRM、Senior Professional Human Resources (SPHR)資格取得、早稲田大学トランスナショナルHRM研究所 招聘研究員